18:36 МОДЕЛЮВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВИХОВАННЯ МОЛОДІ НА НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНИХ ТРАДИЦІЯХ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ | |
(матеріали семінару педагогів-організаторів у ЗОШ №19) Освіта і виховання виступають найважливішими компонентами культури будь-якого народу. Виховання є процесом "входження" особистості у духовно-ціннісний світ культури рідного народу, його національного духу і буття. Відтворюючись із покоління в покоління, турбуючись про вічність буття в колі народів світу, кожна нація піклується про виховання підростаючого покоління з метою продовження у віках культурно-історичних традицій батьків, дідів і прадідів. Одним із ефективних шляхів вирішення цієї проблеми, на нашу думку, є створення інноваційних педагогічних технологій виховання молоді на національно-культурних традиціях українського народу - технології відродження, збереження і розвитку традиційних особливостей української родини у процесі виховання молоді; технології особистісної компетентності з національно-культурних традицій українського народу; технології етнічного самовираження особистості у практичній творчій діяльності. Традиції, звичаї, ритуали, свята, ідеали українського народу відображають наступність соціального досвіду українського народу, є формою функціонування суспільних відносин між людьми певної національності. Вони забезпечують їх закріплення, розвиток і передачу новим поколінням найцінніших моральних і матеріальних здобутків українського народу. Мета традицій полягає в тому щоб закріплювати й відтворювати в нових поколіннях усталені способи життєдіяльності, типи мислення й поведінки Таким чином, інноваційні технології виховання молоді на національно-культурних традиціях повинні бути побудовані насамперед на етнічно- ціннісній, особистісно-змістовній та емоційно-психологічній основі, що передбачає: особистісно-орієнтований характер методичного забезпечення конкретної технології; створення емоційно-психологічних установок особистості (яскраві образи національної культури); використання як виховного фактору вищого класу емоцій - інтелектуальних і моральних; спрямованість технології на емоційне пробудження розуму. На основі теоретичного аналізу визначаємо провідні принципи моделювання даних технологій: - принцип духовності, що проявляється у формуванні смисложиттєвих духовних орієнтацій, потреби відродження, збереження і створення цінностей національної культури, дотримання загальнолюдських норм гуманістичної моралі; - принцип толерантності, який є одним із основних принципів виховання молоді в умовах плюралізму думок, підходів, розмаїття ідей для вирішення однакових проблем, терпимість до думки інших людей, врахування їхніх інтересів; - індивідуалізації - особистість в умовах демократичних реформ здобуває свободу на прояв індивідуальних особливостей в повній мірі, специфічного творчого вираження власної етнічної самобутності; - принцип особистісного підходу, сутність якого полягає у включенні молодої людини у систему суб'єкт-суб'єктної взаємодії, де вона може виявити, розкрити і реалізувати свій особистісний і індивідуальний творчий потенціал; - принцип конкретизації системи дій, який полягає у детальному описі дій інтелектуального та практичного плану, у використанні алгоритмів для формування майбутньої інтелектуальної та практичної творчої діяльності; - принцип функціонального призначення, завдяки якому досягається оптимальність і економічність дій учителя (тьютора) з метою одержання бажаного результату, а також одних і тих самих результатів різними вчителями (тьюторами), що працюють із різним складом юнацької спільноти. Умови впровадження даних технологій: - високий рівень розвитку національної самосвідомості суб'єктів, що супроводжують даний процес - батьків, інших членів родини, вчителів, вихователів, тьюторів тощо; знання ними вікових і психологічних особливостей даної вікової категорії; - комплексне впровадження даних технологій, що пояснюється їх взаємодетермінованістю; - високий рівень загальної та національної світоглядної ерудиції вчителя (тьютора); його високопрофесійна компетентність з питань українознавства, національної та духовної культури; відродження, збереження, розвитку й творення національно-культурних традицій українського народу; - формування суб'єкт-суб'єктних індивідуально-гуманістичних відносин, де домінують відродження національної свідомості, української культури, рідної мови, виховання громадянина-патріота та прагнення до інтеграції у європейський освітній простір; - створення системи неперервного процесу виховання дітей та учнівської молоді на національно-культурних традиціях українського народу (довгострокові програми, що об'єднують соціально-педагогічні комплекси); - формування морально-естетичних, навчально-пізнавальних, перспективно-ціннісних та інших мотивів художньо-творчої практичної діяльності особистості, що ґрунтуються на традиціях народно-прикладного мистецтва; - виявлення і попередження причин, які гальмують процес виховання молоді на національно-культурних традиціях українського народу; рівень матеріально-технічного та інформаційного забезпечення. За матеріалами інтернет видань | |
|
Всього коментарів: 0 | |